2019. 07. 31.
Pixel 3
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Pixel 3

Nem volt nagyon bonyolult előzmény. Az egésznek mondható szituációs ábrázolást nem feltétlenül, de gyakorta érdekessé teheti valamiféle fragmentnációs gesztus. A kép adott helyeken, vagy akár egészében is fragmentálható, úgy, hogy még megmarad az eredeti tárgyhoz való hasonlóság, afelé való mutatás.

 

 Rékai Zsolt: A feltámadás misztériuma

 

 

Az efféle képstruktúra változtatás előfordul a kortárs festészetben, viszont a témában és törés módszereiben néha egészen eredeti megoldásokat lehet látni.

 

A fentihez hasonló történetiségből adódó vizuális kísérletek, megoldások vezettek arra, hogy egy specifikus digitalizációs mintázatot hozzak létre, ami új és mégis ismerősen hat. Pixelt nem akartam alkalmazni, azt túl sokan és néha egészen hatásosan teszik át festményekre.

Pixel helyett egy a tárgyra hajlított megoldást találtam ki.

 

Rékai Zsolt: Double bind felett

 

Előbb megvolt a képtechnika, azután elkezdtem gondolkozni, mit lehet róla mondani. Talán legalapvetőbb, ami látszik. Egy olyan digitális zavarral van dolgunk, ami díszítő hatású. Egy valahonnan előkukázott fotót, amely már amúgy is másolat, átváltoztatunk számítógépes átalakítás köztes zavarára, végül pedig a másolat másolatát kézzel megfestjük...

Ezt az eljárást már mindig is alkalmazták. Fogtak egy almát és adott fényviszonyok mellett lefestették. Az eredeti legfeljebb gasztronómiai, köznapi esztétikával bírt, de a festmény valami belső emberi titkot, érzéseket is hordozhatott.

Ez a retinális ábrázolás lett túlhajtva, aminek a célja valami mai életérzés megragadása.

Amikor először megmutattam nyilvánosan, jól fogadták, bár a galériásom azt mondta, hogy nem tudja élesre fókuszálni...

Aztán két nap múlva mégis sikerült neki, mert arra kért, küldjem el. 

Mára ebből a fajta képpből többet adott el, mint az elsőre megmutatott típusból. 

Ö -nyilván nyelvi szegénység és hasonlóság okán,-  pixel képeknek nevezi ezt a szériát. Talán szerencsésebb ,-mivel egyszerűbb,- mint az én elnevezésem.

Mivel ezt a korszakot Ipar 4.0-nak nevezik (digitalizáció, robotizálás) én  képeimet Festés 4.0 sorozatra kereszteltem.

 

Rékai Zsolt: Felett (4.O sorozat)

 


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés