Vannak vesszőparipáim. Olyan szellemi horderőim amelyeket magamnak gyűjtöttem be, magamnak fontam, képeztem, hogy segítsenek. A paripa, még ha vessző is láttatóbb, élőbb, mintha azt mondanám, vannak instrumentumaim, amelyekkel előre próbálok jutni. Ezek a paripás valamik leginkább filozófia könyvekből származnak, olyan módon, hogy a kiemelésekre időnként ránézek, a spirális kör-körösség elve alapján.
Előre megyek és ugyanoda érek, csak soha nem úgy mint előzőleg.
Na itt jöhetnénk másik kölcsön hasonlattal. Jöhetnék a kölcsönlétrával, -ami ugye, már jócskán zagyvált képzavar.
Amikor feljutunk egy szintre, mindegy mit használtunk. Lehetett az vesszőparipa, instrumentum, kötél, létra. Mindegy honnan, kitől vettük, ellökhető.... Ahova értünk az a kilátási pont.
Na ezek az ellökhető megmaradások nálam a modernitás, posztmodern, metafizika, egyedi és általános, univerzalitás, irónia és emberi esendőség összevetései.
Az elkövetkező festményem címén gondolkozom.
Elsőre, amikor kiötlök egy képet, teljes egészében a tudattalan, a kreatív én dolgozik, és be kell vallani, amire jutok nem mindig kielégítő, de talán szükségszerű. Kísérletekben ott vannak a jövő potenciáljai.
Választok egy hátteret, de vajon miért azt választottam? Talán mert korábban dolgoztam olyan közeggel, tudom a látványt és jelentést. Azután belehelyezem a szituációt.
Miért az kerül középpontba, ami?
Talán mert háttér kifejezi a karakter belső tulajdonságait?!
Így amit összehoztam, amennyiben elég jó, egy vázlat, egy képterv, amit színeiben is kipróbálok.
A színek újabb vonatkozás.
Ezt követően várakozás, aktualizáció. Az, hogy a meglévő témákhoz mihez nyúlok, az megint rejtélyes. Az ösztönösség dönt.
A tudatosítás ezután következik. Egy efféle bejegyzéssel. Mi legyen a kép címe?
A címadás egyben a legfontosabb kulcsréteg felmutatása. Ehhez tudnom kell, hogy mit is látok.