2019. 11. 11.
Nagy-motoros kép - sorozat
Guillermo Lorca
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Nagy-motoros kép - sorozat

Guillermo Lorca: Tűz, olaj, vászon, 120 x 210 cm., 2013

Van vízió, mit nem vagyok képes átfordítani, foglyul ejt benne valamely elem, részlet, amit nem vagyok képes átfordítani. Jó is lenne,  ha az a részlet, forma vagy helyzet helyére kerülne, és felvenné illeszkedő passzolását.

Mozgatom, fordítom, tolom és cserélem, miközben maga az eredeti minta, mintha vigyorogna, szamárfüllel.

Festészet Nietzschéje lehetnék, ha kigyűjteném látás nevezett farkasvicsorait, és bicsaklásokat bontanám művekbe.


És vannak mámorok, a magával ragadó életérzések, amelyek végre eltörlik  kérdésességet, a logosz primátusát. Ez a sodrás nem más, mint ráhagyatkozás 

létintenzitás történésére.

A szövegmámor olyan mint a képmámor. Létmámor eloldódás, de nem lebegés. Nem számolja fel a gravitációt.

Guillermo Lorca: I. ikrek, olaj, vászon, 120 x 200 cm., 2013

 

Ezen a héten elkezdem festeni a "Nagy-motoros" festményt, ami egy relatíve nagyméretű kép lesz. Ez a kép nyitó darabja egy olyan sorozatnak, amely kivitelben és részletgazdagságban, látványban szintugrás kellene, hogy legyen. 

Megkérdeztem fotó-realista festő ismerősömet, milyen árakat képez. Mint kiderült, az ö árszintjének  alja, az én jobb képeim eddig becsült értékének kétszerese. Innen jött azután  léc tovább tolása. 

A motor, így a nagy motor erőteljes, lélekszintű dinamika. Gyors helyzetváltoztatás, az energia uralása. 

Természetesen el kellett jutni  odáig, hogy határokat lépjek át, és amennyiben ez egyáltalán lehetséges, az történés. Egy ilyen történést vagy jól, vagy rosszul értékel az ember, de attól legkevésbé sem tartok, hogy a befektetett energiának, ne lenne hozadéka.

Nagy motorral álomban az individualizáló kezdetén találkoztam, a város főterén hajtottam körbe. Azután, másik álomban jött egy autó, két indiai szállt ki belőle, és felajánlották, hogy ök majd tovább visznek, de én inkább egyedül mentem tovább, egy kis motorral. A kismotor erőlködve ment fel egy hegyen, hogy azután valamikor, -talán évekkel később,- unokatestvérem gyerekkori rollerjével közlekedjek.

Ha megfontolom,  sorozat jól leképezte az energetikai és a haladásba vetett hit állapotait.

Közben buddhista ismerősöm mesélt Ole Nydahl-ról, aki  a tibeti buddhizmus meghatalmazott meditációs mestere és Karma Kagyü-vonalbeli lámája. Ole akkoriban járt Magyarországon, és elbeszélések szerint, mindenhova mosolyogva, egy ezerköbcis nagy motorral érkezett.

Akkor már tudtam, mindez mit szimbolizál.

A motor elvileg ugyan az, mint az autó. Olyan nagyon nem lep meg, hogy mostani álmomban autó és nem motor jelenik meg, sőt olyan autó, aminek a hátsó utasterét papírokkal tömték ki, olyan egybefüggő, vastag rétegekkel, hogy annak eltávolításán, és nem a haladáson járt az álom-eszem.

Persze, Hamvas Bélától tudjuk, hogy   világunk papír alapú, hiszen azokon szerződnek, arra nyomtatnak pénzt, sőt festenek, rajzónak is rá. 

 Persze nem minden vonatkozik  festésre, -jól tudom egy álmot, sok szinten kell értelmezni, és még akkor is csak a belső világ felé nyom... A nyom pedig differencia, az pedig mozgásban tartja a dekonstrukciót. 

Guillermo Lorca: Sade és a macska, olaj, vászon, 190 x 145 cm., 2015 -16


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés